یکصد شهید

یکصد شهید به زندگی و وصیت نامه شهدای دبیرستان مکتب امام صادق (علیه السلام) می پردازد.

یکصد شهید

یکصد شهید به زندگی و وصیت نامه شهدای دبیرستان مکتب امام صادق (علیه السلام) می پردازد.

یکصد شهید

یکصد شهید با هدف ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به معرفی و تاریخچه دبیرستان و همچنین زندگی و وصیت نامه شهدای مکتب امام صادق (علیه السلام) می پردازد.

  • ۰
  • ۰

سالروز شهادت عزیزمان شهید محمد کیان ارثی را گرامی میداریم!

وصیت نامه شهید را در ادامه مطلب بخوانید:  

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به محضر مبارک آقا امام زمان (عجل الله فرجه) و نائب بر حقش امام امت و آیت حق منتظری و با سلام و درود به شهدای عزیز اسلام و به پدر و مادر عزیزم و مهربانم.

بارخدایا! تو را شکر و سپاس بیکران که به این بنده حقیر توفیق حضور در جبهه را عنایت فرمودی، جبهه ای که بعد از صدها سال دوباره بر علیه کفار و منافقین و ملحدین به وجود آمد، جبهه ای که در آن حق با باطل به ستیز و پیکار برخاسته.
و خدایا تو را شکر که توانستم در کنار  دلیران سلحشور در راهت برای حفظ اسلام که او حافظ ماست بکوشم. اسلامی که بالاترین ارزش ها را برای انسان به ارمغان آورده، مقامی که بالاتر از آن یافت نمیشود و این مقام را به بهاء میدهند نه به بهانه و این مقام از آن کسانی است که در طریق حق و با ایمان به او برای رضایتش قدم برداشته اند و این ایمان و حرکت به سوی حق، حاصل نمیشود مگر آنکه انسان معرفت به حق پیدا کند و این معرفت، محصول معرفت به خود حقیقی انسان است و آدمی اگر توانست خود را بازیابد و به خود معرفت پیدا کند، معرفت به او حاصل می شود و این امر حاصل رحمت خدای متعال است  و ما انسان ها باید کمی به خود بیندیشیم که از کجا آمدیم و به کجا میرویم و در کجا به سر میبریم از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟ به کجا میروم آخر ننمایی وطنم؟ 

و ما اگر پاسخ این سوال را به حق دادیم، خود را یافته ایم و ضرورتا خدا را هم میابیم و اگر آدمی دانست و فهمید مورد رحمت حضرت حق قرار میگیرد همانطور که امیر مومنان فرمود رحم الله امره ، رحمت خدای متعال بالاتر از اینکه او خودش را در دل بندگان مخلصش قرار میدهد و خود را به آنها مینمایاند و خوشابحال آن بنده ای که حضرت حق را درک کرد و لمس کرد چنین بنده ای، سغر مادونه فی انفسهم و چنین شخص و انسان هایی میتوانند طی منزل کنند و تکامل یابند و مسیر به سوی حق کنند و این است اسلام که انسان های دردمند و با صفایی میپروراند، انسان هایی تربیت میکند که مقام ملکوتی خلیفه الهی در روی زمین را به دوش میگیرند، انسان هایی تربیت میکند که برای معبود خود از جان و مال خود میگذرند و چنین کسانی که وعده ی او و هدف خود خواهند رسید که آن رستگاری و رضای حق است !

الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ توبه/20

 

و چند کلمه ای با هموطنان خود و با مسلمین و ایرانیان محترم و عزیز سخنی دارم البته این سخن اسلام است و آن این است که ای گروه انسان ها بیاییم به آن خود حقیقی خویش بازگردیم و توبه ی واقعی و نصوح کنیم زیرا اگر با خود بیگانه شویم از حق بیگانه میشویم و او را گم خواهیم کرد و سعی کنیم مصداق این آیه باشیم ولاتکونو... انفسهم و بیاییم خود را اسیر دست بیگانگان و آنهایی که سعی دارند ما را از خود بیگانه کنند قرار ندهیم و گول تمدن کاذبانه جوامع غربی و شرقی را نخوریم و سعی کنیم خود خویش را در فرهنگ اصیل اسلامی بیابیم و به دنبال هواهای نفاق و شیطانی نباشیم و تبعیت از ظن و گمان نکنیم زیرا هر یک از این ها موجب عدم درک حقایق عظیم الهی است و ما باید برای خودیابی و سیر الی الله از ائمه اطهار و بزرگان دین بهره بجوییم تا آنکه به آن فیض عظیم نائل شویم و در این زمان برای سیر خود و کمال خود اطاعت از ولایت فقیه واجب و امر سرنوشت سازی میباشد اطاعت از آن ولی ای از آن شخصی که جانش وطنش و روحش و قلبش برای اسلام و برقراری اصول اساسی آن در میان نسل جدید میتپد و میجوشد.

و خدایا ما را توان آن عنایت فرما تا یک لحظه و یک آن به حال خود نباشیم و همیشه رضای تو در نظر ما باشد زیرا تنها چیزی که برای ما وسیله ی نجات و رهایی از عذاب و غضب باری تعالی است همین اعمال و توشه های فراهم شده در همین جهان فعلی و زود گذر است انشاالله خدا همه ی مارا خادم خالص اسلام قرار بدهد. 

خدمت پدر و مادر عزیز و مهربان خود که عمری برای تربیت و پرورش ما عمر صرف کرده اند و بی خوابی کشیده اند و رنج ها متحمل شدند سلام و دعا عرض میکنم و از خدا طلب آمرزش و غفران و طلب حلالیت و رضایتشان را دارم و انشاالله که در هر غمی صبور و حلیم باشید زیرا اگر خدا را ناظر بر خود و اعمال خود ندانید مصیبت دردناک و بزرگ به نظر میرسد انشاالله که همیشه خدا یار و یاورتان باشد و از دور دست و پای شما را میبوسم 

ضمنا تمامی کتاب ها و وسایل دستم همه برای شما و اگر نخواستید به هر شخص و جایی که خواستید اهدا کنید و کتاب های غیر درسی همه در خانه باشد و انشاالله کتابخانه ای کوچک شود تا دیگران اگر خواستند از آن استفاده کنند و انشاالله که برادرم محسن در این خانواده ما به حوزه برود و سعی کند که همیشه رضای خدا را در نظر بگیرد.

خدمت همسایگان و دوستان و آشنایان سلام و دعا میرسانم و از همه طلب عفو و بخشش و التماس دعا دارم در خاتمه از همه ی شما خواستار دعا برای طول عمر امام امت و آیت حق منتظری و محفوظ ماندن اسلام و خادمین اسلام دارم و از خانواده ام میخواهم که ... و برای ختم و چهل و غیره یک مراسم ساده برگزار شود و مخارج آن به سیل زدگان و جبهه اهدا شود 

انشاالله خدا جان ناقابل مرا و خون مرا برای آبیاری اسلام بپذیرد.


و السلام علی من اتبع الهدی
محمد کیان ارثی
شلمچه کربلای پنج

 

نظرات (۳)

خواندم و اموختم.زیبا گفت از رحمت خدا.زیبا گفت از مهر به پدر و مادر.زیبا گفت از وسایل شخصی خود.گویی کتاب های شخصی او تکه ای از وجودش است که برای اهل خانه باقی گذاشته است تا همیشه بانگاه کردن به ان یاد حضورش باشند.دلم گرفت از این همه مهربه خدا و پدر و مادر.

 

خواندم و اموختم.زیبا گفت از رحمت خدا.زیبا گفت از مهر به پدر و مادر.زیبا گفت از وسایل شخصی خود.گویی کتاب های شخصی او تکه ای از وجودش است که برای اهل خانه باقی گذاشته است تا همیشه بانگاه کردن به ان یاد حضورش باشند.دلم گرفت از این همه مهربه خدا و پدر و مادر.

 

سلام و خداقوت به کسانیکه برای جمع آوری و تهیه این اسناد زحمت کشیدند

 مگه میشه به سن ۱۸سالگی برسی و بتونی انقد زیبا و عمیق از فلسفه بودن، شناخت انسان و رسیدن به معبودت صحبت کنی، چه درک بالایی داشتند، قطعا فرشته های آسمانی بودند که هرگز به این دنیا تعلق نداشتند.

پاسخ:
سلام و تشکر از حسن دقت و نظر شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی